Derby -09

Derby -09
Norra läktaren Råsunda 9/8 -09

torsdag 8 augusti 2013

Relationsrådgivning

Kära Hammarby,
Jag skriver detta för att jag känner att vi är inne i en väldigt destruktiv fas av vårt förhållande just nu, och jag mår inte bra av det. Som i alla passionerade förhållanden har det alltid varit en känslomässig berg- och dalbana mellan oss, men den senaste tidens upplevelser har verkligen frestat på min mentala hälsa. Den här säsongen har ju verkligen inte blivit som vi har tänkt oss, det vet vi ju båda två, och inte heller blev flytten till vårt nya hem den vitamininjektion i vårt förhållande som vi så intensivt har längtat efter. Jag var där och besökte dig i söndags med en optimistisk inställning efter utflykten till Göteborg (som jag följde på TV) där det äntligen kändes som att vi var på rätt väg igen. Tyvärr blev det mer och mer tydligt ju längre kvällen led att kvällen i Göteborg var ett undantag och det var insatsen i söndags som är regeln, även i år. Och ju längre kvällen led, desto mer led även jag, tillsammans med alla våra vänner som var där. Det var en smärtsam upplevelse för oss alla. Jag är en obotlig optimist som alltid hoppas på en vändning även när läget ser hopplöst ut, men i söndags gav jag faktiskt upp. Jag insåg att vi hade kunnat hålla på hela natten utan att nå önskat resultat. På något sätt gjorde det nästan smärtan lättare att bära. Vi är helt enkelt inte bättre än så här just nu.
Så vad gör vi nu, kära Hammarby? Om det hade varit en vanlig relation skulle vi ha gått i parterapi för att lära oss hitta tillbaka till varandra, men jag har en känsla av att det inte skulle fungera med oss. Vi vet båda två alltför väl vad som skulle krävas för att få en sund relation mellan oss igen, men vi har ingen aning om vad vi ska göra för att komma dit. Vi famlar i mörkret skulle man kunna säga. Jag stöttar dig allt vad jag kan för att vi ska komma på rätt spår igen, men jag har kommit på mig själv att jag försöker hålla en känslomässig distans till dig för att inte bli alltför sårad vid nästa snedsteg. Jag hoppas du har överseende med det, och att vi snart kan blicka framåt tillsammans. Jag överger dig aldrig.
Hugo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar