Derby -09

Derby -09
Norra läktaren Råsunda 9/8 -09

söndag 26 augusti 2012

Scen ur ett äktenskap

Scen: Köket i en mindre villa i Mellansverige
I rollerna: Jag och min kära hustru

Hustrun: Vad ska du göra idag när jag är på jobbet?
Jag: Fixa lite hemma. Och så ska jag kolla på fotboll. Hammarby spelar idag.
Hustrun: Jaha, vilka möter de?
Jag(Låtsas fundera lite): Hmmm....Falkenberg.
Hustrun: När börjar matchen?
Jag (Låtsas inte fundera lika mycket): Klockan halv fem.
Hustrun: Vad bra. Då kanske det har lugnat sig tills jag har kommit hem.

Jag förstod precis vad hon menade. Och sedan började jag fundera. Hur är jag funtad egentligen?

För att ladda upp inför kampen i eftermiddag drömmer jag mig tillbaka på Youtube. Här kommer några riktiga godingar. Min personliga favorit är Micke Anderssons volley från -05.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar