Derby -09

Derby -09
Norra läktaren Råsunda 9/8 -09

måndag 25 juni 2012

Optimisten

Jag är i grunden optimist. När jag ser Bajen sitter jag ofta och hoppas på mirakel ända till slutsignalen, även fast läget är till synes hopplöst. Ofta är detta en avancerad form av självplågeri, men ibland (läs Semas mirakel mot Landskrona förra året) får man lön för mödan och en glädjekick som kan sitta i flera dagar. Östermatchen igår var en mycket viktig match för vårt grönvita lag. Tyvärr kändes det som att den tog slut när den knappt hade börjat. Jag vet att det finns massvis med poäng kvar att spela om, men så länge försvarsspelet ser ut som det gjorde igår tar optimisten i mig semester och ersätts av en gnällig närking som hävdar att 'dä går alldri'. Så kom igen mitt älskade Bajen. Visa mig att jag har fel. Snälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar