Derby -09

Derby -09
Norra läktaren Råsunda 9/8 -09

måndag 9 april 2012

Om en lyckad kanalsökning

Premiärdags. "Ångest och längtan delar mitt sinne" för att citera den store poeten Marko Lehtosalo från Orminge, och till råga på allt kommer jag inte att vara på plats på Söderstadion, något som förmodligen kommer att göra plågan värre. Match-ångesten känns mycket lättare om man delar den med vänner. Grönvita sådana. Euforin efter en seger känns mycket starkare om man delar den med en tunnelbanevagn/pub/minibuss fylld med söderbröder/systrar. Jag känner mig med andra ord väldigt ensam om jag tvingas följa drabbingen på avstånd, och kan jag inte ens se den på TV känner jag mig totalt avskuren från omvärlden, trots liverapportering på nätet. Efter en kanalsökning på föräldrarnas TV tvingades jag under gårdagen konstatera att någon TV4 Sport inte ingick i kanalutbudet, och när jag i eftermiddag beklagade mig för min familj (som tyvärr inte är grönvita supportrar) satte sig lillebror att bläddra igenom kanallistan. 30 sekunder senare dök TV4 Sport-loggan upp i rutan. Jag kände mig som en 93-åring som inte klarar av att använda en TV-apparat på egen hand, men var också väldigt tacksam mot brorsan. Trots att han är djurgårdare.

Dagens länktips: DN-intervju med Andreas Dahl. Läs den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar