Derby -09

Derby -09
Norra läktaren Råsunda 9/8 -09

söndag 20 april 2014

Önskningar i påsktid

Efter en smått osannolik säsongsinledning för de grönvita är det dags att runda av påskhelgen med match mot kycklinggula Ängelholm imorgon. Efter förra matchens överhalning av Degerfors är ju så klart den spontana känslan att vi kommer käka upp skåningarna på Nya Söderstadion imorgon. Minnet är ofta väldigt kort i fotboll och det är lätt att glömma att vi hade ganska mycket flyt som fick med oss tre poäng från Södertälje. Om Ängelholm förmår störa oss på samma sätt som Assyriska gjorde lär vi få slita för poängen. I ett sånt läge är man tacksam för att ha en pålitlig målskytt på planen och även om han bara har spelat en seriematch i år lovade Pablos säsongspremiär mer än gott. Han kändes glödhet i måndags och det är bara att hoppas att skadan han åkte på i andra halvlek inte var så allvarlig. Haddad kan vara väldigt bra att ha mot lag som gräver en skyttegrav strax norr om eget straffområde, för han är en riktig murbräcka, men målform slår fysisk styrka alla dagar i veckan. Alltså håller jag alla tummar jag kan för att Pablo kan spela imorgon, även om jag inte tror det. Mitt föga överraskande tips är att det blir Haddad som får starta imorgon och Kennedy i nummer 10-rollen. Vi vinner med 3-0. Kennedy på frispark, Torsteinbö sätter tvåan, och så hoppas jag att Haddad snubblar in en boll vid bortre stolpen på hörna. Tack och amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar